Thursday, April 19, 2012

Kinda of cute stuff


The truth is that red can be so cute sometimes.
You don't need to look like a femme fatal everytime you wear a red dress or put your feet in some red shoes (except those that have red soles!). Unless you want it, of course. 
Anyway, today I'm rambling on a color that I actually don't like very much, but I can find it as O.K.. Sometimes.


***

O vermelho pode ser cute às vezes.
E também não é preciso parecer uma femme fatal cada vez que calçamos uns sapatos vermelhos (ora bem, excepção, claro está, para aqueles muiiiiito fofinhos que têm solas vermelhas). 
Bem, a verdade é que hoje me apetece divagar sobre esta cor, uma cor pela qual eu na verdade não possuo grande simpatia. Às vezes.

Isabel Marant knit dress; Miu Miu jumper and bag; Gucci pants; Lanvin necklace; Repetto ballerinas and Giambattista Valli silk blend dress (everything available at net-a-porter.com).


And suddenly I was remembering the first time my mom dressed me up with some kinda of red tights (oh god how much I cried because I HATED it).

I actually can even prove that a 25 years old girl can do a cute red birthday card and it be the most lovely thing in the world (and it looks like a 5 years old girl handmade card!). YEAH, this card was done by a friend of mine a couple of days ago for her boyfriend birthday. I guess she will kill me. It's so KITSCH. I Know. She knew. But it is reaaaally cute, isn't it?

***

Esta história toda fez-me lembrar a primeira vez que a minha mãe, uma vez mais inpirada em Barbies, me vestiu uns collants vermelhos (god o que eu chorei porque odiei aquele outfit).

E agora vou provar como até um vermelho cartão de aniversário feito por uma pessoa de 25 anos pode também parecer so cute (e também parecer que foi feito por uma miúda de 5 anos). Sério. Este foi feito por uma amiga minha há uns dias atrás para o aniversário do namorado. 
And Ana will kill me
Eu sei que é kitsch. Mas é super fofo, não é?



One more time baaaad photos. Sorry!

1 comment: